چگونه با بازی معنی و مفهوم سرعت را به کودکان یاد بدهیم؟

چگونه با بازی معنی و مفهوم سرعت را به کودکان یاد بدهیم؟

کودکان در زندگی و در بسیاری از مسائل مربوط به خود ناآگاهانه از محیط طبیعی خویش الهام می‌گیرند یا درصدد تقلید از آن برمی‌آیند، البته آن‌ها با دید و دریافتی دیگر به تمام موجودات چه جاندار و چه بی‌جان می‌نگرند و می‌اندیشند.

این موضوع چیزی نیست مگر سادگی توأم با صداقتی که در وجود آن‌هاست، حتی این صداقت با احساسات بی‌آلایش آن‌ها درهم آمیخته می‌شود و پدیده‌ای به بار می‌آورد که تأثیر آن در چهره و رفتار و حرکات و حتی در خطوط و نقوشی که پدید می‌آورند، کاملاً محسوس است.

حتما بخوانید:  بازی لگو ، محبوب ترین اسباب بازی جهان

 

آموزش مفهوم سرعت به کودک با بازی می تواند به صورت فردی یا گروهی انجام شود . روی زمین، از طریق خط کشی یا محدود کردن یک مسیر، راهی را برای رفتن به نقطه ی پایانی طراحی کنید. کودک شما قطار بازی می کند؛ یعنی در نقطه ی شروع می ایستد و به سمت خط پایان توجه می کند، سپس راه میافتد و بین دو نقطه حرکت می کند و این در حالی است که همواره راهنمایی های شما را می شنود که: «آهسته برو»، « کمی تندتر» ، « تندتر» و … اگر کودک شما اشتباه کرد، آن را تصحیح کنید و با حرکت در مقابل او به وی بیاموزید که چگونه می توان سرعت های متفاوت داشت.این بازی برای کودکان یک تا دو سال پیشنهاد می شود.

 

همچنین بخوانید: چگونه مهارت های حرکتی کودکان را تقویت کنیم؟

 

مهدکودک نور هستی با مدیریت خانم لطفی

آدرس و شماره تلفن مهد کودک نور هستی

تهران، خیابان کارگر جنوبی کوچه حقیقت بیان

۰۲۱۶۶۴۰۹۲۳۲ 

۰۹۱۲۸۴۳۷۷۶۳